EGZAMIN:
CEL.
Celem testu jest sprawdzenie uzdolnień plastycznych, wyobraźni przestrzennej, wyczucia koloru oraz
umiejętności odwzorowania obiektów przestrzennych na płaszczyźnie, a także zdolności kreacji kompozycji
płaskich i przestrzennych.
PRZEBIEG:
– 3 rysunki wykonane samodzielnie, każdy na formacie A – 3
( 2 w technice ołówka i 1 kredkami ołówkowymi).
• Pierwsze zadanie testu bada umiejętność odwzorowania na arkuszu obserwowanego w naturze przedmiotu
przestrzennego. Brak umiejętności przeskalowania i nie użycie waloru nie mają wpływu na ocenę stopnia
zrealizowania zadania
• Drugie zadanie sprawdza predyspozycje do tworzenia kompozycji przestrzennych z wyobraźni, oraz
podstawowe skojarzenia związane z relacjami pomiędzy formą, funkcją i estetyką obiektu
architektonicznego, bądź zespołu urbanistycznego. Może sprawdzać umiejętność ilustrowania podanego
tekstu. Błędy w perspektywie, bądź aksonometrii zastosowanej w rysunku nie mają wpływu na ocenę stopnia
zrealizowania zadania
• Trzecie zadanie bada wrażliwość na kolor i sąsiedztwo barw, w powiązaniu z kompozycją płaską, bądź
przestrzenną. Kryteria oceny punktowej zadania są takie same, jak zadania drugiego.
CZAS : 60 MIN /1 ZADANIE